Over ons

Zeven jaar was Anajah Quentin, toen hij voor het eerst op de ladder stond. Zijn vader was glazenwasser en de kleine Anajah mocht mee. Hij vond het prachtig en de basis voor écht schoon werd geboren. Toen hij 12 jaar was, stopte zijn vader met zijn bedrijf. Dat gold niet voor de kleine Quentin; hij bleef een fascinatie houden voor écht schone ramen en zes jaar later begon hij voor zichzelf.

 

Vanaf 2006 staat Qleaning ingeschreven en is het keihard werken. Het ondernemerschap start Anajah als onderaannemer. Zonder bedrijfsbusje, maar met zijn ladder, wasset én een berg aan ervaring, energie én een gezonde dosis lef. Vrijwel gelijktijdig leerde hij Jacco Vonhof kennen. Een man die zijn sporen in de schoonmaakbranche ruimschoots had verdiend. Hij zag in Anajah de gedreven, maar onervaren ondernemer en heeft zich als een mentor opgeworpen.

 

Na verloop van tijd en het wassen van kilometers glas was het tijd om uit te breiden. Hij ontmoette zijn toenmalig, zakelijk partner die al jaren lang in de schoonmaakwereld werkzaam was. In 2009 besluiten ze de handen ineen te slaan en onder de naam Qleaning verder te gaan als allround schoonmaakbedrijf voor de zakelijke markt. Dat strekt zich uit van woningbouwverenigingen, hotels en productiebedrijven tot scholen en tandartspraktijken. Dat deze samenwerking een goede keus is, zal later blijken. Onder het motto ‘Ons goede doel, is uw schone zaak!’ is Qleaning in de afgelopen jaren veel klanten van dienst geweest.

 

Anajah kan inmiddels terugkijken op mooie, bewogen jaren. “De schoonmaakbranche bestaat uit meer dan schoonmaak alleen. Wij proberen het verschil te maken door onze persoonlijke benadering. Ik ken elke klant en ben overal geweest. Gemaakte afspraken en planning bespreek ik met mijn team. Zij zijn uiteindelijk het visitekaartje van Qleaning. Het mooiste compliment dat we kunnen krijgen is een medewerker die met zes kerstpakketten naar huis gaat. Onderdeel van de bedrijfscultuur worden is het hoogst haalbare. Als dat lukt ben ik supertrots!”

OPRICHTER

Anajah Quentin

"Onderdeel van de bedrijfscultuur worden is het hoogst haalbare. Als dat lukt ben ik supertrots!”

Qleaning in de pers