QLEANING IS MEER DAN EEN SCHOONMAAKBEDRIJF
LUDIEKE ACTIES, BETROKKENHEID ÉN EEN SCHOON GEBOUW


Kwaliteit. Snelle levering. Persoonlijke service. Het zijn waarden waar ze bij Drukwerkdeal.nl heilig in geloven. Net dat stapje extra doen. Dat zoeken ze ook in hun partners. Qleaning is zo’n partner. In gesprek met Rens Koolman over hun samenwerking.


DEVENTER SCHOONMAAKBEDRIJF

Een van de eerste opdrachten die Rens kreeg bij aanvang van zijn rol als facilitair coördinator van Drukwerkdeal.nl was het zoeken naar een nieuwe schoonmaakpartner. “Het vorige schoonmaakbedrijf beviel niet. Er was geen chemie; te weinig betrokkenheid.” In zijn zoektocht naar een lokaal schoonmaakbedrijf kwam hij terecht bij Qleaning. “Het eerste gesprek met Anajah voelde direct goed. Hij kon snel schakelen, had een goede prijs en bovendien oog voor meer dan schoonmaak alleen. Er ging een goede energie vanuit.”

  “Een opgeruimd bureau wordt beloond met een ‘bedankt-kaartje’ én een bonbon. 
  Zo zorgen we voor zichtbaarheid en betrokkenheid. Dat werkt echt super.”

JONG BEDRIJF

Naast flexibiliteit, hun lokale positie en de juiste prijs-kwaliteit verhouding, gaf de bedrijfsvoering de doorslag om voor Qleaning te kiezen. “Ze zijn, net als wij, een jong en vlot bedrijf. Dat klikt op meerdere fronten. Ze denken mee over zaken die wij in onze organisatie willen doorvoeren. Het is meer dan een klant-leverancier verhouding. Er is echt sprake van een samenwerking.” Dit heeft zowel betrekking op de uitvoering van de schoonmaak, glasbewassing en dieptereiniging, maar ook op de betrokkenheid bij de organisatie. Over dat laatste had Rens zo zijn ideeën. Deze heeft hij in samenwerking met Anajah uit kunnen voeren.

 
BETROKKENHEID LOONT

Dat ze bij Drukwerkdeal.nl de betrokkenheid belangrijk vinden blijkt wel uit hun waardering naar álle medewerkers. “Als onze medewerkers jarig zijn, krijgen ze een cadeautje. Dat geven we ook aan de medewerkers van Qleaning. Dit geldt ook voor bijzondere dagen als pasen en kerst. Zij voelen als een verlengstuk van onze organisatie en die waardering willen we graag uitdragen.” Dat dit vervolgens twee kanten op werkt is mooi, maar niet het uitgangspunt. Dat is de betrokkenheid en daar maakt Rens zich hard voor. “Wanneer zij zich meer betrokken voelen, zullen ze ook bereid zijn om een stapje extra te zetten. En onze eigen medewerkers kunnen beter rekening houden met de schoonmaker.” Dit wordt overigens op een ludieke manier beloont. “In samenwerking met Qleaning hebben we een spontane actie bedacht: elke medewerker met een opgeruimd bureau kreeg een ‘bedankt-kaartje’ namens het team van Qleaning en een bonbon. Hebben we hele leuke reacties op gehad.”

  “We zijn blij met de samenwerking en enorm tevreden over de dienstverlening, 

   van mij krijgt Qleaning een dikke 8.”  

GOEDE ONTWIKKELINGEN

Het gesprek met Rens laat er geen misverstanden over ontstaan: zij zijn als organisatie blij met de manier waarop de samenwerking met Qleaning zich ontwikkelt. Welk cijfer Qleaning van hem krijgt? “Een dikke 8. We zijn heel tevreden, maar ik denk dat je altijd ruimte moet laten voor verbetering.”